.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
"وبا" جان چهار نفر را گرفت

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت گفت: با گذشت 2 ماه از بروز بيماري وبا در كشور، اين بيماري تاكنون جان 4 نفر را گرفته است و 73 نفر را مبتلا كرده است.


به گزارش شمال نیوز ،محمد مهدي گويا در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: از مجموع 73 نفر مبتلا به بيماري وبا 11نفر اتباع كشورهاي خارجي و (بيشتر افغاني و پاكستاني) و 62 نفر ايراني بودند كه از اين تعداد تاكنون 4 نفر به علت دير رسيدن به مراكز درماني و از دست دادن بيش از حد آب بدن جان خود را از دست دادند.
وي گفت: بيشترين تعداد مبتلايان به وبا در استان‌هاي قم، تهران و هرمزگان گزارش شده است و بيشتر افرادي كه تاكنون به اين بيماري مبتلا شده اند به صورت مستقيم و غير مستقيم بر اثر ارتباط با افراد ناقل اين بيماري كه به خصوص از اتباع كشورهاي همسايه شرقي بودند، به اين بيماري مبتلا شده‌اند.

وي اضافه كرد: تاكنون هيچ گزارشي مبني بر آلودگي منابع آبي در كشور گزارش نشده است با اين حال وزارت نيرو كنترلهاي لازم را بر منابع آب آشاميدني تشديد كرده است و وزارت بهداشت نيز بازرسي و كنترل اماكن عمومي توزيع كننده مواد غذايي را گسترش داده است.
گويا گفت: مهمترين اقدام براي پيشگيري از بيماري وبا آموزش عمومي مردم براي رعايت اصول بهداشتي است كه با توزيع جزوات آموزشي در مبادي خروجي شهرها در اختيار مسافران قرار مي‌گيرد.

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت افزود: توصيه وزارت بهداشت به مردم اين است كه فقط از آب آشاميدني كه از سلامت آن مطمئن هستند استفاده كنند كه يا آب لوله كشي شهري يا آب بطري بسته شده معتبر است و در صورتي كه سفر هستند و به چنين آبي دسترسي ندارند حتماً آب مصرفي را حداقل به مدت يك دقيقه بجوشانند.

وي گفت: از شهروندان مي‌خواهيم كه براي پيشگيري از ابتلا به بيماري وبا حتماً سبزي و كاهو را طبق اصول اعلام شده در 3 مرحله شست و شو، انگل زدايي و ميكروب زدايي كنند و مهم‌تر از همه بعد از رفتن به دستشويي و قبل از مصرف غذا حتماً دستهاي خود را با آب و صابون بشويند.
وي افزود: در صورتي كه فردي دچار اسهال شد و مشكوك به وبا بود بايد به سرعت به نزديكترين مركز درماني منتقل شود، همه مراكز درماني دولتي كشور براي كمك به مبتلايان به وبا آماده هستند، اكثر افرادي كه تاكنون به اين بيماري مبتلا شده‌اند به جز 4 نفر فوتي كه دير به درمانگاه رسيدند بقيه درمان شده‌اند و اكنون هيچ بيمار مبتلا به وبايي در كشور بستري نيست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.